Project omschrijving

Ontwerp logo Finally boutiq

Comcorde+ werd door Dianne benaderd om een voorstel te maken voor het logo van haar boetiek aan de Kromstraat in Veldhoven. Haar wens ging eindelijk in vervulling, een eigen boetiek was altijd al een droom geweest. Ze wist dan ook meteen te vertellen welke merken ze wilde gaan verkopen en wat haar doelgroep zou zijn. In het gesprek bleek ook al snel dat haar verrassende collectie met name bestond uit Scandinavische merken. Het interieur van de winkel zou strak afgewerkt worden met robuuste details van metaal, beton en hout.

Het logo en de huisstijl

De keuze van het logo werd ook snel gemaakt, uit vijf voorstellen koos Dianne ook onze favoriet. Een woordmerk met als detail een ‘corona’ op de a, een leesteken dat in Scandinavische talen veel wordt gebruikt. Uiteindelijk dus een eenvoudig, strak logo wat Scandinavisch aandoet door gebruik te maken van een leesteken uit de Scandinavische landen. Het mooiste is dat het gebruik van het leesteken de uitspraak van het  woord nauwelijks veranderd, de letter wordt in de Scandinavische landen namelijk uitgesproken als een ‘o’. Voor de huisstijl is er gekozen om naast het zwart ook een steunkleur toe te voegen aan bijv. de cadeaubonnen en advertenties voor zowel de krant als de socialmedia kanalen. De steunkleur zal telkens gewijzigd worden naar een mode kleur van dat jaar of seizoen, waardoor de huisstijl telkens aansluit bij de mode van dat moment. Deze steunkleur komt ook terug op de website en de Facebook pagina waardoor we de diverse pagina’s wat sfeervoller konden maken. De WordPress – website is voorzien van een portfolio waarin Dianne zelf beelden kan plaatsen zodat bezoekers van de website een goed beeld krijgen van de collectie van Finally.

Overige items

Naast het logo mochten we ook zorgdragen voor de belettering van de winkel in Veldhoven. Aan de binnenzijde van de winkel zijn enkele spiegels beplakt met transparante folie waarop we berkenstammen hebben laten printen, die overigens ook terugkomen in het interieur van de winkel. De paskamers hebben voorzien van een spanplafond met als opdruk een element uit de huisstijl van Finally, het patroon van geschakelde vierkanten. Op de gevel is gekozen voor Acrylaat freesletters, met op de achterzijde een dekkend witte inkt waardoor de letters een goed contrast hebben met de zwarte achterplaat.
Klant: Finally boutiq
Opdracht: Ontwerp logo / huisstijl / signing
Website: www.finallyboutiq.nl